Субота, 15.12.2018, 20:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Лемешів Горохівського району Волинської області

Категорії розділу
Виховні заходи [1]
На Новий рік
Конспекти уроків [2]
Початкові класи
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини сайту

Головна » Файли » Все на урок » Конспекти уроків

Природознавство
26.11.2017, 22:24

Позакласний захід на тему: Чим ми чуємо, бачимо, відчуваємо

Тема: Чим ми бачимо , чуємо. Звідки нам відомо про гірке і солодке?

Мета:

Навчальна: навчити обґрунтовувати взаємозв’язок нервової системи з усіма органами чуття; розширити знання дітей про поняття «нервова система», «органи чуття».

Розвиваюча; розвивати спостережливість, пам'ять і мову, розвивати особливу увагу на правила з бережливих органів чуття, як органів сприйняття навколишнього світу.

Виховна: виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за очима, вухами; виховувати охайність, відповідальність за своє здоров’я.

Обладнання. Таблиця « Органи чуттів», муляжі ока, носової порожнини, вуха, Шкіри, роздавальні картки, виставка рекламних плакатів, таблички-назви агентств, та головних дійових осіб.

Література.

1. Матеріали до уроків. Я і Україна.3 клас. - Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС,2005.-288с.

2.Методика викладання природознавства: навч. посібник/ Л.К.Нарочна, Г.В.Ковальчук, К.Д.Гончарові -2-е вид.перероб. і допов. К.: Вища шк.,1990.-302с.:іл.

3.//Дошкільне виховання- 2003.- N2.-с.26

4.//Початкова школа.- 1994. -№4-ст.57-58.

5.//Розкажіть онуку-2005.- №3,4- лютий ст..35-38

6.//Розкажіть онуку- 2007- №3- ст.5-9

План

1. Організація класу.

2.Алгоритм реклами

3. Кросворд

4. Оголошення теми заняття.

5. Створення проблемних ситуацій.

6. Частівки «Про рекламу»

7. Орган зору.

8. Органи слуху.

9. Органи нюху.

10. Органи смаку.

11. Орган дотику.

12. Гігієна органів чуття.

13. Групова робота.

 

Хід заняття

1. Організація класу.

Вчитель. Вітаємо вас у рекламному агентстві «Школа», яке займається виготовленням реклами знань з різних предметів.

Сьогодні у агентстві працює 4 відділи: інформаційний, художній, літературний, дистриб'юторський.

(Головні представники відділів коротко розказують про свою роботу).

Учень.1.Інформаційний — займається пошуком інформації або обробляє наявну (виводить формули, правила).

Учень 2.Художній — працює з дизайном: виготовляє малюнки, вироби.

Учень 3.Літературний — складає тексти, вірші.

Учень 4.Дистриб'юторський — знаходить замовників реклами, а також пропонує виготовлену рекламу.

Кожний співробітник агентства дотри­мується правил.

2.Алгоритм реклами:

  1. Визнач, що рекламуєш.
  2. Для чого це-потрібно.
  3. Знайди головні властивості.
  4. Виведи правило користування.
  5. Додай поради, побажання, гумор.
  6. Зроби яскраве оформлення.
  7. Не забудь вказати виробника.

Вчитель. На минулих уроках ми працювали під девізом «Все, що знаєш — у пригоді». Перевіримо якість нашої праці.

1. Вибрати правильну відповідь на запитання.

— З яких частин складається нервова система? Довести
свою думку

а) Головний мозок, серце, спинний мозок.

б) Головний мозок, спинний мозок.

в) Головний мозок, спинний мозок та нерви.

2. — Як передається збудження у головний мозок? На­
вести приклад.

— Яку роль в організмі виконує нервова система? Навіщо вона потрібна?

— Як треба берегти і загартовувати нервову

систему?

3.Кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Комплекс фізичних вправ, що виконується вранці, після сну. (Зарядка)

2. Прозора рідина для пиття, вмивання. (Вода)

3. Звичне положення тіла людини у стані спокою та під
час руху. (Постава)

4. Розпорядок добової діяльності людини. (Режим)

5. Городні плоди та зелень, що вживаються як їжа, , містять, вітаміни. (Овочі)

6. Заходи щодо підвищення опірності організму шкідливим впливам за допомогою викорис­тання сил природи сонця, повітря й води. (Загартування)

7.Здоровий колір щік, тіла. (Рум’янець)

8. Процес вживання їжі. (Харчування)

Отже, головне для людини — це здоров'я.

Найбільше щастя у житті — здоров'я. Здоров'я — всьому голова.

4. Оголошення теми заняття.

Учень 4. Школа «Здоров'я» замовила нам реклам­ний щит «Органи чуттів», завдяки якому учні повинні дізнатися про те, як ми сприймаємо середовище, що нас оточує, яке значення для людини мають органи чуттів, як їх треба оберігати від захворювань.

— Яка, на вашу думку, інформація має бути на щиті для школи «Здоров'я»?

5. Створення проблемних ситуацій.

1.Я ставлю на стіл предмети, не називаючи їх. Як ви знаєтеся, що це за предмети? (Око)

2. Покористуватися дезодорантом. Чи можете ви визна­чити, що я роблю, не спостерігаючи за моїми рухами? (Ніс)

3. Включити магнітофон. Як можна дізнатися, що звучить?

(Вухо)

4. Дістати яблуко. Смачне воно чи ні — що необхідно робити? (Смак)

5. Праска на столі. Чи холодна вона? (Дотик)
Висновок робить інформаційний відділ.

Учень 1. Кожна людина має 5 органів чуттів. Це — очі, ніс, ву­ха, язик, шкіра. Завдяки їм людина сприймає з навко­лишнього середовища всі подразнення. По нервах у го­ловний мозок надходять ці подразнення. А як ми вже знаємо, він розрізняє їх.

Учень 3. Слово «реклама» часто звучить у мові. Походить воно від латинського «reclamare», що означає «вигукую, кли­чу». Поширення відомостей про щось з метою популяри­зації (від лат. «рорularis — «народний, простий»).

Вчитель. .7.Орган зору. (Показати муляж ока).

Загадка.

Кругле озеро ніколи не замерзає. (Око)

— Ви знаєте, як побудований фотографічний апарат?

Давайте спробуємо порівняти око і фотоапарат.

Опора. Порівнюй так:

Хто це? Що це?

Спільне, відмінне.

Учень 5.Коли натискаєш на кнопку затвора, відкривається ма­ленький круглий отвір. Через цей отвір проходять світлові промені. Вони потрапляють на плівку або пластинку і ма­люють на ній те, на що ми спрямували апарат.

Учень 6.Приблизно таку будову й має наше око. Подивіться у дзеркало. Ви побачите посередині круглу кольорову пля­му. В одних вона коричнева, в інших — сіра, у декого — зеленувата. Це райдужна оболонка.

Учень 5.Посередині видно чорну цятку. Але це не цятка, а ма­ленький отвір. Він називається зіницею. Через зіницю світлові промені проходять усередину ока й малюють зменшене зображення того, на що було спрямоване око. Світлові промені потрапляють у фотографічний апарат, проходячи через випукле скло об'єктива. В око світлові промені потрапляють, проходячи через такий самий ви­пуклий і прозорий кришталик. Він так само, як об'єктив, збирає промені у вузенький яскравий пучок.

Учень 6.Але тут є і різниця. Фотоапарат — прямокутний, а око кругле, наче яблуко. Його навіть так і називають — очне яблуко.

У фотоапараті всередині порожньо. А очне яблуко на­повнене склоподібною масою, схожою на желе. Зовні оч­не яблуко вкрите щільною оболонкою, неначе яйце шка­ралупкою. Ця оболонка у передній частині ока перехо­дить у прозору рогівку.

У фотоапараті світлові промені падають на світло­чутливу поверхню пластинки або плівки. В оці світлові промені потрапляють на задню стінку очно­го яблука, де міститься 130 мільйонів чутли­вих до світла паличок і 7 мільйонів таких мікроскопічних колбочок, які сприймають кольори. Вони якраз і передають далі про те, що бачила зірниця.

Учень5.Природа турботливо оберігає око. Потече з чола піт — його зупинить густий жи­вопліт брів. Вітер понесе в обличчя пилю­ку — її затримає щільний частокіл вій. А коли якісь пилинки й сядуть на рогівку, їх одразу злиже повіка, що кліпає без упину.

Учень 6.3 внутрішнього боку повіки вологі, вони пра­цюють, як «двірники» — склоочисники на оглядо­вому склі автомобіля. Легенько дотикаючись, повіки весь час обливають сльозинками поверхню рогівки.

Вчитель.— Чому так говорять: «Бережи, як зіницю ока»?

(Відповіді учнів).

Є вираз: «Очі — дзеркало душі». Чому? В очах ми можемо побачити не тільки хвороби, але й характер людини.

— Чи знаєте ви повір'я?

Ліве око свербить — радіти­меш, праве — плакатимеш. Не можна вдивлятися пильно в одне місце задумавшись, бо, кажуть, лукавий радується.

Вчитель. 8.Органи слуху. (Показати муляж).

Ніч. Ви йдете по вулиці. Темрява. Чорний злий собака чекає вас біля під'їзду. Очі не бачать собаки. Що буде тоді?

Учень 5. Його побачить інший вартовий — вухо. Правда, вони у нас не такі чутливі, як у тварин або стародавніх людей. Але все ж таки тихе нічне ша­рудіння або дихання собаки вуха почу­ють, мозок встигне приготуватися.

Вчитель.— А хіба стародавні люди краще нас чули?

Учень 6. Так, тому що вночі, коли немає місяця, очі в основно­му не потрібні, вся надія була на чутливі вуха. Тільки во­ни могли попередити, що до печери крадеться страшний шаблезубий тигр.

З тих пір, незважаючи на те, що ми спимо, у нас завж­ди, як кажуть, «ушки на макушке», тобто вони все чують та передають сигнал у мозок. Закрити їх за бажанням, як очі, ми не можемо. Коти сплять і завжди рухають вухами на всякий випадок.

Усі древні люди вміли це робити, щоб можна було, не відриваючи погляду від здобичі або ворога, повертати ву­ха на звук, як наприклад, кінь, собака чи заєць — самі дивляться на нас, а вуха в інші сторони повертаються та ловлять звуки.

Вчитель.— Ви, певно, вважаєте, що у вас лише два вуха. Насправді ж, їх не два, а шість. Тільки два видимих, а чотири невидимих, схованих усередині.

Зовні вуха — вушні раковини. Самі вони нічого не чу­ють, лише допомагають мозкові збагнути, з якого боку долинув звук.

Посередині вушної раковини є отвір, звідки починаєть­ся слуховий проїзд, що веде всередину голови.

У кінці проходу шлях перепинає тоненька гнучка бара­банна перетинка. По той бік перетинки лежить друге, се­реднє вухо. У ньому розміщені крихітні вигнуті кісточки — молоточок, коваделко та стремінце. Вони здригаються від найменшого коливання перетинки.

І нарешті, за середнім вухом знаходиться третє вухо — внутрішнє. Воно заокруглене, ніби слимакова черепашка, і заповнена особливою рідиною.

Звук — коливання повітря. Як від кинутого у ставок ка­меня колами розбігаються по воді хвилі, так і від будь-якого звуку в усі боки розходяться повітряні хвилі. Складним шляхом звукові хвилі добігають до закінчень слухових нервів, що знаходяться у внутрішньому вусі. А вже ниточки нервів вмить доносять повідомлення про звукові хвилі до мозку, і його клітини приймають той чи інший звук.

Але внутрішні вуха не тільки слухають, вони ще допо­магають нам зберегти рівновагу.

Вчитель. Заплющіть очі. Чи відчуваєте ви, де верх, а де низ, куди нахи­лився стілець, на якому ви си­дите, — ліворуч чи праворуч?

Так, про це сигналізують крихітні органи рівноваги, за­кладені у внутрішніх вухах.

Про внутрішнє вухо, яке схо­же на слимакову черепашку, є давіть загадка: Яка найшвидша черепашка?

— Швидка, тому що зі швидкістю блискавки передає

поштовхи у сигнали і відправляє по ЗО тисячах провідків до мозку.

Учень 1. Цікавинка.

Розмір вушної раковини — це ви в 4 місяці у матері в животі. Кожній крапці відповідає якийсь певний орган. Наука — голковколювання. (Показати схему).

Учень 2. Повір'я.

Якщо задзвенить у якомусь вусі, і хтось відгадає у яко­му саме, то здійсниться задумане.

Вислови.

В одне вухо влітає, а в інше вилітає.

Вчитель. 9.Органи нюху.

1)Відгадайте кросворд.

 

1.Музична... (Нота)

2.Третя нота на нотному стані. (Мі)

3.П'ята нота на нотному стані або музична нота, схо­жа з солоним словом «сіль». (Соль)

2)Ребус

3)Ніс — іменник «що?».
Ніс — дієслово «що робить?».

Слова — однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням.

Ніс — досить важлива частина тіла. Це одночасно і фільтр, і пічка, і сторожовий пост. Носом ми не тільки вдихаємо повітря, а й сприймаємо різні запахи. Навіщо? Це дуже важливо. Адже нюхом ми визначаємо якість їжі, повітря.

Учень 6. Запахне у повітрі димом — і ніс умить дасть знати про це мозкові. А він уже здогадається, що де зайнялося.

Учень 5. Долине з духовки приємний запах підрум'яненої скорин­ки – і хазяйка вже знає: пиріг готовий, час його виймати.

Учень 6. А у хіміків є навіть такі спеціальності: коли чутливий ніс важливіший, ніж очі й вуха.

Учень 5. Саме запах іноді попереджає про небезпеку вибуху або допомагає точніше визначити якість продукції. Якщо ви дивилися кінофільм «Сімейне життя», то, напевне, зга­даєте професію нюхача на парфумерній фабриці. Чоловік визначав за запахом назви одеколонів, духів.

Вислови.

Учень 5. «Не сунь ніс, куди не треба».

Вчитель. 10.Органи смаку.
Загадка.

Завжди у роті, а не проковтнеш. (Язик)

— Що про язик ми вже з вами знаємо?

Язик — важливий орган людини, яким ми користуємо­ся з ранку до вечора.

Про те, що допомагає нам добувати необхідні звуки, ми знаємо: жоден не може народитися без нього.

Знаємо, що язик допомагає нам їсти. Він ретельно пе­регортає їжу, яку ми жуємо, і підкладає її до тих чи інших зубів.

Але язик має ще один важливий обов'язок. Це наш єдиний орган смаку.

Зовні язик вкритий безліччю крихітних сосочків. У них знаходяться закінчення нервів, які вміють відчувати, що потрапило до нашого рота: кисле чи солодке, солоне чи прісне, смачне чи гірке.

Кінчик язика найчутливіший до солодкого. Тільки лиз­нете морозиво, й одразу відчуєте його смак. Краї найкра­ще відчувають кисле, а основа — гірке.

Таким чином, язик — це теж один з наших вартових. Якщо ненароком вхопиш у рот щось бридке чи несвіже, язик умить доповість про це мозкові, той пошле наказ м'язам рота, і ми, не замислюючись, виплюнемо те, що шкідливе організму.

Учень 3. «Язик без кісток».

«Язик до Києва доведе».

«Меле язиком, як помелом».

«Язиката Хвеська».

Язик — орган тіла.

«Язик» — під час військових операцій беруть у полон людину з іншої команди («язика»).

Вчитель. 11.Орган дотику.

Шкіра — орган дотику. Шкірою ми відчуваємо дотик, біль, холод, тепло. Це дає нам можливість уникнути по­ранень, опіків, обморожень.

Гра «Визнай предмет».

Вчитель. Визначити вагу, форму, характер поверхні предмета — очі закриті.

— Які органи чуттів брали участь?

Учень 5. Орієнтуючись на звук (плескання у долоні) із зав'яза­ними очима знайти предмети. По-іншому називають гру «Баба на бочці», або «Дід Панас».

Вчитель. —Які органи чуттів брали участь?

Учень 6. Вгадати нюхом продукти харчування або на смак ви­значити продукт харчування.

Висновок.

Роботою кожного органу керує нервова сис­тема.

12.Гігієна органів чуття.

Робота з підручником.

— Як треба дотримуватися санітарно-гігієнічних пра­вил, щоб запобігти захворюванню, втраті працездатності
того чи іншого органу чуття?

13.Групова робота.

Вчитель. Кожен відділ, прочитавши статтю підручника, прорекламує орган чуття і правила його гігієни, щоб закінчити підготовку рекламного щита «Органи чуттів».

Користуватися алгоритмом реклами.

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: lemeschiv
Переглядів: 42 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz