Неділя, 21.01.2018, 13:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Лемешів

Категорії розділу
Виховні заходи [1]
На Новий рік
Конспекти уроків [2]
Початкові класи
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини сайту

Головна » Файли » Все на урок » Конспекти уроків

Природознавство 4 клас
26.11.2017, 22:17

Тема: Охорона природи в Україні.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів із природними багатствами України, причини забруднення природи, значення рослин і тварин, на конкретних прикладах показати вплив людини на природу;

Розвиваюча: розвивати уяву дітей про довкілля, розвивати пам`ять, мислення

Виховна: виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи та почуття патріотизму.

Обладнання: карта природи зон, заповідників та національних парків, малюнки рослин та тварин, які охороняються та занесені до Червоної книги України, мультимедійна дошка.

Література:

  1. Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна. Підр. для 4 класу.-К.:Форум,2003.
  2. Діптан Н.М.Я і Україна.4 клас: Плани - конспекти уроків / Н.В. Діптан, Л.П.Хитяєва. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004.- 320с.
  3. Шандрівська Г.Я і Україна. Природознавство. 4 клас. Розробки уроків. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008.- 96с.
  4. Н.С.Коваль “Природознавство” 4(3)кл.-К.:-1993р.;
  5. М.І.Майхрук “Уроки з природознавства” 4(3)кл.;
  6. Я і Україна. 3 клас: Плани-конспектів уроків/ Н.В. Діптан, Л.П. Хитяєва.-

Харків: Веста: Видавництво “Ранок”,2004.-320с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Хвилинка спостережень(Фронтальна бесіда)

1.За неживою природою

2.За живою природою

3.Праця людей

4.Літературна сторінка

ІІІ. Перевірка виконання домашнього завдання

  1. Тести

Варіант 1

Варіант 2

IV. Актуалізація опорних знань.

V. Повідомлення теми і мети уроку

VI. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда

2.Розповідь про охорону природи

3.Розповідь

4.Фізкультхвилинка

5.Бесіда

6.Розповідь про заповідник Асканія Нова

7.Робота з зошитом

8.Розповідь про Поліський заповідник

9. Робота з зошитом

10. Розповідь про заповідник Медобори

11. Робота з зошитом

12. Розповідь про Карпатський заповідник

13.Робота з визначеннями

14.Розповідь про Карадазький заповідник

15.Робота з зошитом

16.Розповідь про Ялтинський заповідник

17.Робота з зошитом

18.Розповідь про заповідник Мис Мартьян

19.Робота з зошитом

20.Робота з визначеннями

VII. Запам’ятовування навчального матеріалу

  1. Контрольні питання

VIII. Узагальнення і систематизація знань

  1. Гра «Як зберегти природу»

ІХ. Підведення підсумків, оцінювання

Х. Домашнє завдання


 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Доброго дня, діти! (Відповідь дітей)

- Сьогодні урок природознавства проведу у вас я, а звати мене Олеся Миколаївна.

Дзвоник нам всім дав сигнал

Працювати час настав

Щоб урок пройшов не марно

Треба сісти рівно гарно.

ІІ. Хвилинка спостереження

Бесіда

  • Хто із вас спробує себе в ролі синоптика і розповість нам про сьогоднішню погоду?

А хто активно буде працювати на уроці і покаже гарні знання, той і отримає хорошу оцінку, за кожну правильну відповідь отримуватимете фішки.

(Учень розповідає за планом:

а) Спостереження за неживою природою:

- На якій відстані знаходиться сонце над горизонтом?

- Зверніть увагу на небо. Якого воно кольору?

- Чи є на ньому хмаринки?

- Які були опади сьогодні зранку?

- Яка температура повітря?

- Який сьогодні вітер?

- Отже, що можна сказати про сьогоднішню погоду?

- Порівняйте з погодою інших днів. Відбулися якісь зміни?

б) Спостереження за живою природою:

- Які зміни ви помітили у тваринному світі ?

- Які зміни ви помітили у рослинному світі?

- Як змінилася праця людей у цю пору року?

Хто знає загадки, вірші, прислів`я, приказки й прикмети про місяць лютий? Якщо ні, то слухайте:

Лютий і теплом приголубить, і мороз ударить.

В лютому зима з весною зустрічається.

Лютий – час сердитих хурделиць.

ІІІ. Перевірка виконання домашнього завдання

Тести.

Варіант 1

Варіант 2

ІV. Актуалізація опорних знань

Слайд 1(міністерська презентація)

Державо моя, Україно!

Край, де калина росте без упино,

А пісня все лине – ота, солов`їна.

Лишайся ж такою, моя Україно!

Ліси, грунти, озера, ріки,

Моря, рослинний і тваринний світ –

Усе це зараз і навіки

Повинен бачити твій рід.

Усяк малий, усяк то й дід

Повинен знати на весь вік:

«Якщо з природи щось черпати,

То мусиш їй і спокій дати,

а головне – про неї дбати,

знати, любити та охороняти.»

Слайд 1 ( презентація своя)

Тема: «ОХОРОНА ПРИРОДИ В УКРАЇНІ»

  1. Повідомлення теми і завдання уроку.

Тема сьогоднішнього уроку «Охорона природи в Україні»

VI Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні на уроці ми:

Слайд 2 ( презентація своя)

- Ознайомимось з поняттями «Заповідник», «Заказник», «Червона книга України», «Національні парки».

Слайд 2 (міністерська) Розповідь

Природа України щедра, багата і різноманітна. М який, помірний клімат, родючі грунти, значна кількість водних джерел створюють умови для зростання лісової, лучної та степової рослинності. На півночі країни, а також у гірських районах Карпат, Криму зростають хвойні, мішані й листяні ліси, які поступово переходять у широку смугу острівних лісів лісостепу. Ще південніші, в приморських районах. Розкинулася рівнина степова зона, нині майже повністю переорана.

Бесіда

- Ви знаєте що приносить шкоди нашій природі?

Слайд 3, 4 (міністерська) Розповідь

(Бурхливий розвиток промислового і сільськогосподарського виробництва, будівництво міст, селищ, осушування боліт – все це призвело до значних змін у природі. Трагедією в житті українського народу стала Аварія на Чорнобильській АЕС внаслідок якої дуже забруднилося навколишнє середовище, а це негативно позначилося на флорі і фауні нашої країни.)

- Що таке Червона книга України?

Слайд 5, 6, 7 (Міністерська) Розповідь.

З метою охорони і збереження зникаючих видів тварин і рослин ще у 1948 році на Міжнародному симпозіумі охорони природи була створена постійна комісія з питань охорони рослин і тварин, які зникають.

Рослини, занесені до Червоної Книги(дерева, кущі і трав янисті рослини.

Тварини занесені до Ч.К.(комахи, риби, плазуни, птахи, звірі)

Фізкультхвилинка

Бесіда

  • Що таке заповідник?

(Заповідник – це збереження в природному стані типових або унікальних для даної місцевості природних комплесів.)

Слайд 3 ( Своя презентація).

Слайд 8,9,10 (Міністерська)

Робота з зошитом.

Слайд 4 (Своя презентація) Асканія Нова. Розповідь

Херсонська область, Чаплинський район. Площа 33307,6 га. Заповідник забезпечує збереження єдиної в Європі ділянки типчаково-ковилового степу з переважаючою рослинністю дернових злаків. Досвід зоопарку Асканія-Нова свідчить про можливість цілеспрямовано виводити в штучних умовах нові районовані форми і породи тварин, у тому числі тих, що мають господарське значення. Закалом в Асканії-Нові гібридизовано близько 90 видів ссавців і птахів. Частина зоопарку-експозиційна. Численні відвідувачі (близько 200 тисяч за рік) можуть ознайомитися з представниками тваринного світу різних зоогеографічних зон земної кулі, побачити їх життя у природі.

Слайд 5 (Своя презентація) рослини.

Слайд 6 (Своя презентація) тварини.

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 7 ( Своя презентація ) Поліський державний заповідник. Розповідь

Житомирська область, Овруцький та Олевський райони. Площа 20104 га.

Площа заповідної зони складає 19530 га. Рельєф поліського заповіднику рівнинний, утворений водно-льодовиковими й алювіальними відкладами; неглибокі западини та зниження типу прохідних долин зайняті переважно болотами. Увздовж Уборті місцями спостерігаються виходи кристалічних порід.

Слайд 8 (Своя презентація) Рослини.

Слайд 9 (Своя презентація) Тварини.

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 10 ( Своя презентація) Державний заповідник “Медобори”. Розповідь

Тернопільська область, Гусятинський, Підволочиський і Кременецький райони. Площа 10455 га. Охороняється ділянка Товтр з мальовничими ущелинами і скелями. Являє собою витягнуте з півночі на південний схід горбисте пасло завширшки до 15 км; абсолютна висота 350-430 метрів. У багатому флористичному складі Медобор налічується понад 1000 видів вищих судинних рослин у тому числи близько 150 рідкісних, ендемічних і реліктових.

Слайд 11 (Своя презентація) Рослини.

Слайд 12 (Своя презентація) Тварини

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 13 ( Своя презентація) Карпатський біосферний заповідник. Розповідь

Закарпатська область. Площа 57880 га.

Площа заповідної зони - 31995 га.

Найбільший – Угольсько-Широколужнянський масив розташований в центральній частині Українських Карпат, на південних макросхилах Полонинського хребта. Цей масив має особливу цінність як найбільший в Європі осередок букових пралісів. В окремих місцях збереглися ділянки реліктів: тиса ягідного, ялівцю козачого, липи широколистої; з хвойних порід – осередки ялиці білої та ялини європейської.

Слайд 14 (Своя презентація) Рослини.

Слайд 15 (Своя презентація) Тварини.

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 16 ( Своя презентація). Карадазький державний заповідник. Розповідь

Феодосійський район республіки Крим.

Площа 2874,2 га. 809 га – акваторія Чорного моря.

Заповідник є мінералогічним природним музеєм (тут виявлено понад 30 мінералів, зокрема виробне каміння: гірський кришталь, аметист, сердолік, агат, яшма, опал), а також загальним еталоном природних комплексів, сформованих під впливом континентального і середньоземноморського клімату

Слайд 17 (Своя презинтація) Рослини.

Слайд 18 (Своя презинтація) Тварини.

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 19 ( Своя презентація). Ялтинський природний гірсько-лісовий заповідник. Розповідь

(м. Ялта; 14521 га).
Це найзахідніший із усіх шести кримських заповідників. Створений він у 1973 р., об'єднавши своєю територією, численні пам'ятки природи, що створені тут раніше, починаючи з 1947 р. Після створення Ялтинського заповідника в нього ввійшли раніше оголошені пам'ятками природи місцевого значення: буковий гай і сосна-"літак" на плато Ай-Петрі, "п'яний" сосновий гай, водоспади

Слайд 20 (С.п.) Рослини

Слайд 21(С.п.) Тварини

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Слайд 22 ( Своя презентація). Мис Мартьян. Розповідь

Природний заповідник "Мис Мартьян" розташований на Південному березі Криму біля м. Ялта.

Заповідник створено з метою збереження у природному стані цінних природних комплексів мису Мартьян, охорони і збереження рідкісних видів рослин і тварин, проведення науково-дослідних робіт.

Слайд 23 (С.п.) Рослини

Слайд 24(С.п.) Тварини

Показати заповідник на карті.

Робота з зошитом.

Завдання 4 на картках. Записують рослини і тварини в зошит.

Розповідь

До охорони природи також належать Заказники, Природні парки та Ботанічні сади.

Робота з визначенями:

Слайд 25 ( Своя презентація).

Слайд 12,13,14 ,15( Міністерська презентація).

VII Запам’ятовування навчального матеріалу.

  1. Контрольні питання:
  • Як наша держава піклується про охорону природи в Україні?
  • Яка небезпека загрожує природі?
  • Для чого Природний Національний Парк ?

VIIІ.Узагальнення і систематизація знань

1.Гра «Як зберегти природу»

  • Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі,то хлопни в долоню.
  • Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підніми праву руку.
  • Якщо тобі подобаються квіти – усміхнись.
  • Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватись про природу, про все живе – простягни руку своїм сусідам і візьми їх за руку.

Давайте ось так як ви дружно взялись за руки ми будемо єдині у прагнені зберегти Матінку Природу.

ІХ. Підведення підсумків, оцінювання

  • Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Що вам найбільше запам яталося?

(Виставлення оцінок)

Х. Домашнє завдання:

Слайд 26 (своя презентація)

1.Опрацювати статтю підручника «Охорона природи в Україні» ст..140 – 143

2.Творче завдання.

Уяви, що ти - Президент України. Які заходи з охорони природи ти б запронував?

3.Протягом тижня заповнити синоптичні календарі погоди в зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: lemeschiv
Переглядів: 15 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz